Let's face it

Let's face it

נרצה או לא, כמה "שטחי" שזה נשמע, רושם ראשוני מושפע משפת הגוף שלנו ובעיקר מהבעת הפנים שלנו. כבר לפני 12 שנה השכילו להבין שתמונת הפנים מעבירה רושם ראשוני ברור מאוד.  במחקר שערכו ג'נין וויליס ואלכסנדר טודורוב (willis & todorov 2006) מצאו כי,  לא משנה כמה זמן צפה אדם בתמונה כבר מעשירית השנייה הראשונה הוא קיבל רושם ראשוני על הפנים בתמונה שמולו. כלומר, בעשירית השנייה המשתתפים בניסוי החליטו האם האדם בתמונה הוא אמין, תחרותי, משדר חיבה או אגרסיביות.

אנחנו חיים בעידן בו רוב הנוכחות שלנו היא במדיה (online). כמעט לכולנו יש חשבונות ברשתות החברתיות והעסקיות (whatsapp, Facebook , LinkedIn) חלקנו גם פונים לחפש זוגיות באתרי אינטרנט ואפליקציות . כלומר, הרושם הראשוני עלינו נוצר, כבר בהבעת הפנים בתמונה שבחרנו.

הרבה פעמים אומרים שאין לשפוט ספר לפי העטיפה שלו, אבל המציאות שונה לגמרי. התמונות שנבחר להעלות לפרופיל יעידו אם אנחנו אמינים, מביעים חיבה, סמכותיים או בעלי ביטחון עצמי . בעצם כשחושבים על זה, התמונה תכריע באיזשהו מקום, אפילו לפני הצגה עצמית בראיון עבודה או לפני Date .

כחלק מעבודת ההכנה שלנו לראיון עבודה, כבר התמונה ברשתות החברתיות, העסקיות ובוואטס אפ, צריכה להיבחר בקפדה!

לעומת זאת, מי באמת יכול להתכונן היטב לרושם ראשוני?  מתי? איפה? אנחנו אומרים שהמדיה הורסת את התקשורת הבינאישית אבל דווקא בתחום של רושם ראשוני, היא לגמרי מקדמת אותנו. אחד היתרונות המשמעותיים ביותר עבור הפוליטיקאים- הוא רושם ראשוני באמצעות תמונות ושלטי חוצות.  זו ההזדמנות האמיתית להתכונן לרושם ראשוני שהם מעוניינים להעביר ולשדר אמינות וביטחון עצמי. הצבעים, האיפור, התאורה, הפוטושופ עושים את כל העבודה והיטב.

בחירות 2018- במי הייתם בוחרים רק לפי התמונה?

לתמונות שלנו יש חשיבות מכרעת מבחינת השלכות חברתיות ולכן נרצה להעלות תמונה שתשקף את האופי שלנו באופן הכי מדויק שיש. הבעיה היא שמחקרים רבים מראים שרבים לא שופטים נכונה את הדמות לפי המראה שלו בתמונה (לדוגמה ראה: &Rule, ,Krendl, Ivcevic, Ambady,  2013). איך ניתן לשלוט בסטריאוטיפים של אחרים? אנשים מתחברים לאנשים שדומים להם, לקבוצת השווים (גזע, דת ומין). כלומר, ככל שיש יותר דמיון בני בין אדם בתכונות ובמראה החיצוני, כך יש יותר חיבה בין בני אדם.


חזרה למאמרים

Call Now Button
WhatsApp chat